Πόλεμος ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο

Ο Κ. Σπηλιόπουλος (ΕΡΓΟΣΕ) κατηγόρησε τον ΟΣΕ ότι καθυστερεί την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο

Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ από την Ελευθεροτυπία

ΠροαστιακόςΤελειωμό δεν έχει η διαμάχη του ΟΣΕ με την ΕΡΓΟΣΕ. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος κατηγόρησε χθες τον ΟΣΕ ότι καθυστερεί τις μελέτες για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο. Είχε προηγηθεί η αντιπαράθεση των δύο εταιρειών, σχετικά με το διαγωνισμό συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, ο οποίος κατέληξε, κατόπιν σχετικής απόφασης του υπουργείου Μεταφορών, στον ΟΣΕ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο «Εναλλακτική Αυτοκίνηση, Συνδυασμένες Μεταφορές, Logistics», υποστήριξε ότι, εάν και οι μελέτες της β’ φάσης για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο είναι έτοιμες, καθυστερούν επειδή στελέχη του ΟΣΕ χαρακτηρίζουν το έργο ακριβό.

Μάλιστα, ο κ. Σπηλιόπουλος δεν έμεινε εκεί, αφού υπογράμμισε ότι το υπουργείο Μεταφορών συμμερίζεται τις θέσεις της ΕΡΓΟΣΕ, θεωρώντας την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο έργο κομβικής σημασίας.

Το σίγουρο είναι ότι στις 9 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη χρηματοδοτική ενίσχυση ύψους έως 1,8 εκατ. για το έργο «Μελέτες Φάσης Β’ – Τμήμα προαστιακού σιδηρόδρομου Αττικής: Κόμβος Κορωπίου – Λιμένας Λαυρίου», στον τομέα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΤΕΝ-Τ).

Η ολοκλήρωση της β’ φάσης των μελετών εκτιμάται στα τέλη του 2015, ενώ η γ’ φάση των μελετών, αλλά και η προκήρυξη-κατασκευή του έργου έχουν προταθεί για χρηματοδότηση στην 5η Προγραμματική Περίοδο 2014-2020.

Η νέα γραμμή, σύμφωνα με τα όσα έχουν εξαγγελθεί, προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και επτά στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι, Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Η διαδρομή Αθήνα-Λαύριο θα γίνεται σε λιγότερο από μία ώρα, σε 55 λεπτά.

Το λιμάνι του Λαυρίου έχει πολλούς υποστηρικτές, όπως τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλ. Βαρβιτσιώτη, ο οποίος ανέφερε ότι το Λαύριο θα πρέπει να αποτελέσει τον κύριο λιμένα ακτοπλοΐας του νομού Αττικής, κάτι το οποίο δεν συμμερίζονται οι ακτοπλόοι.

Πάντως, είναι άξιο αναφοράς ότι η επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο έχει εξαγγελθεί εδώ και πολλά χρόνια και μάλιστα θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το… 2012. Τον Ιούνιο του 2007, ο τότε υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης είχε παρουσίασε την τελική χάραξη, επισημαίνοντας ότι οι πρώτες μελέτες για το έργο έχουν ολοκληρωθεί.

Πέρα από το λιμένα Λαυρίου, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ανέφερε χθες ότι πρωταρχική επιδίωξη αποτελεί η σύνδεση του τρένου με τα μεγάλα λιμάνια, θέτοντας ορόσημο το 2017 για την ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα. Μάλιστα, η ολοκλήρωση του άξονα το συγκεκριμένο έτος εντάσσεται στις δεσμεύσεις του ελληνικού Δημοσίου για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: