Λαύριο: ‘Έχασε το τρένο» η ακτοπλοΐα!

Λαύριο λιμάνιΉταν να παραδοθεί το 2011. Μετά πήγε το 2014. Δηλαδή φέτος. Εσχάτως όμως η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Λαυρίου με τον προαστιακό και το μετρό «χάθηκε» στις μελέτες.
Και μαζί η ευκαιρία για την ακτοπλοΐα να αξιοποιήσει το εν λόγω λιμάνι για να μειώσει στο ελάχιστο δυνατόν τις ώρες πλου από και προς τα νησιωτικά συγκροτήματα του Αιγαίου. Αλλά και να μειώσει επίσης σχεδόν στο μισό τις ώρες πλου προς νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές η σιδηροδρομική σύνδεση ή μάλλον η επέκταση του προαστιακού προς το λιμάνι αποτελεί αιτία μίας ιδιόμορφης διελκυστίνδας ευθυνών μεταξύ συναρμοδίων φορέων του ΟΣΕ και των συναρμόδιων υπουργείων, με φόντο πάντα τα κονδύλια που απαιτούνται, και τις επικαιροποιήσεις των ουκ ολίγων μελετών που έχουν γίνει για την «χάραξη» της διαδρομής.
Μεγάλο μέρος της οποίας υφίσταται καθώς ιστορικά υπήρχε σιδηροδρομική κάλυψη που εκκινούσε από την ομώνυμη σήμερα «πλατεία Λαυρίου». Λίγο πιο κάτω δηλαδή από την πλατεία Ομονοίας.
Συγκυριακά αν η εν λόγω σύνδεση υφίστατο σήμερα η εικόνα στον επιχειρησιακό χάρτη της ακτοπλοΐας θα ήταν εντελώς διαφορετικός και πιθανώς τα προβλήματα που ανέκυψαν με τα κόστη των καυσίμων θα ήταν αμβλύτερα σε σχέση με τα σημερινά όπου μεταξύ των άλλων συζητούνται διάφορες λύσεις για τη μείωση των ανελαστικών δαπανών χρήσης των ακτοπλοϊκών πλοίων πολλώ δε μάλλον των ταχύπλοων συμβατικών και μη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ακτοπλοΐα είχε δει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του λιμένα Λαυρίου λίγο χρονικό διάστημα προ της κατάργησης των «αδειών σκοπιμότητας» ενώ είναι γνωστό ότι ακτοπλοϊκές εταιρίες τότε είχαν βάλει «option» στις τότε άδειες και το λιμάνι του Λαυρίου γεγονός που τότε είχε προκαλέσει την αντίδραση του λιμένα Πειραιά.
Με βάση τα νέα δεδομένα θεωρείται άγνωστο το πότε και αν η σιδηροδρομική σύνδεση του Λαυρίου θα πραγματοποιηθεί και με ποιο χρονικό ορίζοντα πλέον αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι χάθηκαν ευκαιρίες τόσο για το λιμάνι και γενικότερα για την ανάπτυξη της Λαυρεωτικής αλλά κυρίως μία σοβαρή λύση για την ακτοπλοΐα οι επιχειρήσεις της οποίας ταλανίζονται.

Πηγή: zougla.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: