Όλο το παραλιακό μέτωπο με μόνο 1,40 €

ΠΑΡΑΛΙΑ ΦΑΛΗΡΟ - ΣΟΥΝΙΟpalaia_fokaia004DSC00084tramΠαραλίες Αναβύσσουim006111poseidonos_cars_parked_on_the_road_1Granf Resort15036510_h0168321.limghandlerΠάντα είχα μια μεγάλη επιθυμία, να ζω κοντά στη θάλασσα, δίπλα της αν ήταν δυνατό. Να αφιερώνω πολλές ώρες σ΄ αυτήν και να την θαυμάζω με κάθε ευκαιρία. Το περπάτημα ή οι διαδρομές κοντά στην παραλία, τα ταξίδια με πλωτά μέσα, συγκέντρωναν πάντα το ακούραστο ενδιαφέρον μου. Και δεν είναι κάτι που συμβαίνει σε λίγους ανθρώπους, μια και είναι αποδεδειγμένο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων θέλει να ζει και να βρίσκεται κοντά στη θάλασσα. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα όπου έχει χιλιάδες χιλιόμετρα παραλιών και περιτριγυρίζεται ολόκληρη από θάλασσα.

Ποιος άραγε μπορεί να αναφέρεται στην ανάπτυξη του τόπου μας, χωρίς να την συνδέει με την ανάπτυξη του φυσικού πλούτου, που απλόχερα διαθέτει η Αττική και είναι το παραλιακό μέτωπο από τον Πειραιά έως το Σούνιο και από εκεί έως τον Μαραθώνα.

Διαβάζω τις αναπτυξιακές προτάσεις κάποιων, για το παραθαλάσσιο τμήμα του Δήμου Σαρωνικού, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις από επιχειρηματικούς ομίλους, που έχουν και την οικονομική δυνατότητα να τις πραγματοποιήσουν. Μήπως μπορούν άραγε να κάνουν τέτοιας κλίμακας επενδύσεις μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, ώστε να αποδώσουν αυτές και να δώσουν δουλειές στους ανθρώπους του τόπου μας και τους νέους του; Δυστυχώς το όραμα όλων αυτών, προσδιορίζεται σε «επενδύσεις» κλίμακας καντίνας, τις οποίες θα παραχωρούν στους κολλητούς τους με τις συνήθεις διαδικασίες που είδαμε τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ξεκινώντας από τον Πειραιά προς το Σούνιο, ο περιηγητής θα δει ένα απίστευτου κάλλους παραλιακό τοπίο, που όμοιό του συναντάται σε περιοχές του πλανήτη οι οποίες προσελκύουν εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο και κυρίως τουρίστες υψηλών απαιτήσεων.

Πολύ πρόσφατα, επιστρέφοντας από ένα ταξίδι στις Κυκλάδες, έφτασα στον Πειραιά και ένοιωσα μια ιδιαίτερη χαρά μια και θα απολάμβανα την διαδρομή Πειραιά – Παλαιά Φώκαια, δίπλα στην Θάλασσα, με το τραμ και το Ε-22. Προμηθευτικά δύο εισιτήρια των 1,40 € από τον σταθμό του ηλεκτρικού (ΗΣΑΠ) και πήρα το τραίνο. Θυμήθηκα την ανακοίνωση του φίλου Προέδρου του Εξωραϊστικού Συλλόγου της Αναβύσσου κ. Νίκου Πάστρα, πού μας ενημέρωνε ότι πέτυχε να μειωθεί το εισιτήριο του Ε-22, από 1,60 € σε 1,40 €. Έτσι κι΄ αλλιώς δεν έβρισκα ποτέ εισιτήριο 1,60 € στον Πειραιά ή στην Γλυφάδα και έτσι αγόραζα τρία εισιτήρια των 0,70 €.

Η πρώτη στάση ήταν στο Νέο Φάληρο, όπου μετεπιβιβάστηκα στο τραμ. Ένα πραγματικά σύγχρονο μέσο μεταφοράς, που έχει αναβαθμίσει το επίπεδο των συγκοινωνιών στην Αττική. Όμως το κυριότερο όλων ήταν ότι μέχρι τη Βούλα, το μέσο αυτό διέρχεται απ΄ όλο το παραλιακό μέτωπο, δίπλα στις ακρογιαλιές της νότιας Αττικής, οι οποίες συνιστούν ένα υπέροχο τοπίο. Εξαιρουμένου βέβαια του τμήματος του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού που είναι αναξιοποίητο και που ελπίζω σύντομα να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν τα έργα της νέας επένδυσης. Οι παραλίες, τα πάρκα, οι ψαροταβέρνες, οι ξενοδοχειακές μονάδες, οι μαρίνες, δείχνουν πως τελικά η πολιτεία, η τοπική διοίκηση και οι επαγγελματίες βρίσκουν τον δρόμο και επιλέγουν τον ενδεδειγμένο τρόπο ανάπτυξης και αξιοποίησης του φυσικού πλούτου της Αττικής γης.

Το τραμ σε λιγότερο από 50 λεπτά έφτασε στο τέρμα της διαδρομής του στη Βούλα, όπου κατέβηκα και περίμενα στη στάση για την γραμμή Ε22. Μετά από λίγα λεπτά αναμονής, έφτασε το λεωφορείο και επιβιβάστηκα για τον τελικό προορισμό μου την Σαρωνίδα. Έβγαλα το δεύτερο εισιτήριο που είχα προμηθευτεί, για να το ακυρώσω, όταν θυμήθηκα ότι ο Νίκος Πάστρας στην ίδια ανακοίνωσή του, μας πληροφορούσε ότι η ισχύς του εισιτηρίου ήταν για 90’ και για το Ε-22, μετά από τις δικές του προσπάθειες, πράγμα που δεν ίσχυε μέχρι πρότινος. Κοίταξα το ρολόι και διαπίστωσα ότι ο χρόνος της διαδρομής μου από τον Πειραιά στη Βούλα ήταν μόλις 70’, μαζί με τον χρόνο αναμονής στις στάσεις μετεπιβίβασης, οπότε πέρασα στην ακυρωτική μηχανή το προηγούμενο εισιτήριο που είχα ήδη ακυρώσει στον Πειραιά και ταξίδεψα μ΄ αυτό για όλη την υπόλοιπη διαδρομή.

Η διαφορά του παραλιακού μετώπου από την Βάρκιζα, μέχρι την Σαρωνίδα και την Παλαιά Φώκαια, σε σχέση με την προηγούμενη διαδρομή είναι εμφανής. Παραλίες δύσβατες αφιλόξενες, πολύ συχνά βρώμικες, με κάθε λογής σκουπίδια, χωρίς καμία απολύτως υποδομή, κλειστές στην συντριπτική τους πλειοψηφία, από ιδιώτες που έχουν κτίσει τις υπερπολυτελείς κατοικίες τους μέχρι το θαλάσσιο κύμα και καντίνες. Εξαίρεση οι ξενοδοχειακές μονάδες υψηλών προδιαγραφών όπως το Grand Resort, το Plaza Resort και μερικές ακόμα επιχειρηματικές νησίδες, ελάχιστες δυστυχώς, που προσφέρουν ένα επίπεδο στοιχειωδών ανέσεων στον επισκέπτη.

Διερωτήθηκα πολλές φορές και έθεσα και το ερώτημα στους φέρελπις πολιτικούς ηγέτες του δήμου μας. Στα 25 χιλιόμετρα παραλίας που καλύπτουν το μέτωπο του Δήμου Σαρωνικού, πόσα άραγε χιλιόμετρα είναι αναγκαία ώστε οι πολίτες να έχουν «ελεύθερες παραλίες»; Δηλαδή παραλίες χωρίς υποδομή, χωρίς ναυαγοσώστη, χωρίς ένα αναψυκτικό, μια ομπρέλα; Πέντε, δέκα, δεκαπέντε, είκοσι χιλιόμετρα; Τα υπόλοιπα είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν από αξιόπιστους επενδυτές, για να φέρουν ποιοτικό τουρισμό μέχρι την Παλαιά Φώκαια; Να φέρουν δουλειές και χρήμα  στην Ανατολική Αττική για να ζήσουν οι νέοι άνθρωποι και να μην χρειαστεί να μεταναστεύσουν στην αφιλόξενη Αθήνα, απ΄ όπου οι περισσότεροι από εμάς δραπετεύσαμε για να ζήσουμε στον Σαρωνικό;

Πόσο όμορφο θα ήταν άραγε, αν το τραμ αντί να σταματάει στη Βούλα, συνέχιζε μέχρι το Λαγονήσι, την Σαρωνίδα, την Ανάβυσσο, την Φώκαια και τερμάτιζε στο Σούνιο και μάλιστα με εισιτήριο 1,40 €, που εξασφάλισε για όλους εμάς ο φίλος Νίκος Πάστρας με τις επίμονες προσπάθειές του;
Άραγε μπορούμε να ελπίζουμε ή ……

Άγγελος Φραγκόπουλος
Δημοσιογράφος – Εκδότης του «Αττικού Παρατηρητή»

Advertisements

10 Σχόλια to “Όλο το παραλιακό μέτωπο με μόνο 1,40 €”

  1. Το σχόλιο μου αφορά την ανάρτηση του χρήστη Bat Man.

  2. Αγαπητέ μου, επειδή τυγχάνει να είμαι μέλος του συλλόγου στον ο οποίο ο Κύριος Πάστρας προεδρεύει και έχω παρακολουθήσει ΟΛΑ τα γεγονότα του συλλόγου, να σας ενημερώσω ότι ποτέ δεν μίλησε για συντελεστή δόμησης 0,6. Αυτό που συγκεκριμένα ανέφερε σε ερώτηση στην οποία υποβλήθηκε σε κάποια παρουσίαση σχετικά με τον συντελεστή δόμησης, ήταν πρόταση για συντελεστή δόμησης πολύ μικρότερο από τον συντελεστή των γύρο περιοχών που είναι 0,6. Και για να γίνω ακόμα πιο συγκεκριμένη, στην πρόταση που έχει αναπτύξει και αναρτήσει, αναφέρεται σε συντελεστή μέχρι 0,3 σε δυο επίπεδα, με συνολικό ύψος κτηρίων στα 7,5 μέτρα.
    Είναι προφανές ότι όλοι έχουν άποψη και μπορούν να την εκφράζουν αλλά επιτέλους, ας σταματήσουν οι φορεμένες ιδέες και ας πάψουμε να είμαστε φερέφωνα άλλων. Μιλάμε και χαιρόμαστε επειδή έχουμε δημοκρατία και υπάρχει ελευθερία του λόγου, τη στιγμή που δεν έχουμε ελευθερία της σκέψης! Ας αναγνωρίσουμε 5 καλά που κάνουν κάποιοι άνθρωποι και ας μην σπεύδουμε να κρίνουμε και να σχολιάζουμε άνθρωποι που δεν έχουν σηκωθεί απ’ την καρέκλα και δεν έχω παλέψει για τίποτα!! Αγωνιστής από τον καναπέ αγαπητέ δεν γίνεσαι! Και επι του παρόντος, επειδή αναφέρεστε στον Κύριο Πάστρα, τον βλέπουμε μονίμως στους δρόμους, να παλεύει για την Ανάβυσσο και την ευρύτερη περιοχή του Σαρωνικού καθημερινά! Εσάς που;
    Και στο κάτω κάτω, τον κύριο λόγο και την προτεραιότητα φαντάζομαι ότι πρέπει να την έχουν οι κάτοικοι της περιοχής και όχι των Αθηνών. Οι ευρύτερες περιοχές, συμπεριλαμβανομένου και του Δήμου Σαρωνικού, για θέματα που δεν αφορούν τους Δήμους τους, θα πρέπει να συνεργάζονται, να αλληλοβοηθούνται και να συσπειρώνονται. Στο ασταθές πολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι που επικρατεί, είναι ίσως ο μόνος τρόπος να μπορέσουμε να ταράξουμε τα πολιτικά δρώμενα και να πετύχουμε ανάπτυξη και ευημερία.

  3. Nikos Pastras Says:

    Κ. Φραγκόπουλε επιτρέψτε μου να σας ευχαριστήσω για την πρωτοβουλία που πήρατε να περιγράψετε το ταξίδι σας και την αναφορά που κάνατε στο όνομα μου. Πραγματικά, με τιμά ιδιαίτερα. Το να φέρουμε το ΤΡΑΜ στο Σούνιο για μεγαλύτερες, όμορφες παραλιακές διαδρομές θα ήταν δώρο Θεού. Το μόνο που χρειάζεται για να το καταφέρουμε είναι απλά να το πιστέψουμε. Και για εμένα τον ίδιο θα αποτελεί μία προσωπική πρόκληση.
    Με την ευκαιρία θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συμπολίτες μας για την ανταπόκριση που είχαν στο κάλεσμα της συλλογής υπογραφών. Αυτή η επιτυχία της μείωσης του εισιτηρίου είναι δική τους!! Εγώ είχα την δύναμη που μου έδωσαν και την ευθύνη για την διαχείριση των υπογραφών τους.
    Ο αγώνας δεν τελείωσε ακόμη! Οι στόχοι μας είναι η επέκταση της γραμμής Ε22 μέχρι την Π. Φώκαια και η δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας. Οι συζητήσεις που γίνονται είναι πολλές, υπάρχουν δυσκολίες αλλά στο τέλος είμαι πεπεισμένος ότι θα τα καταφέρουμε! Ο αγώνας αυτός θέλει υπομονή και επιμονή για να επιτευχθεί το επιθυμητό και προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

  4. Ζαχαρώ Φρατζέσκου Says:

    H προσπάθεια για το Ε22 έγινε από Συλλόγους και πολλούς πολίτες που έβαλαν τις υπογραφές τους για τον σκοπό αυτό. Μην τους υποτιμάμε, και οι προσπάθειες για νάρθει το Ε22 έχουν ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν, όταν στην πλατεία Σαρωνίδας έγινε φασαρία με τους κ.κ. Πάγκαλο και Βερελή, όταν εμείς από την Π.Φώκαια φωνάζαμε νάρθει το Ε22 και σε μας. Και ο κ. Πάγκαλος μάλιστα μας απάντησε ότι «δεν υπάρχει στόλος λεωφορείων για κάτι τέτοιο». Από τότε λοιπόν παλεύαμε με επισκέψεις στο Υπουργείο, στον ΟΣΕ κλπ. Ας μην ξεχνιόμαστε και ας μην προσπαθούμε ένας άνθρωπος να επωφεληθεί των ενεργειών των πολλών. Ας μάθουμε πια να διεκδικούμε με το «εμείς» και όχι με το «εγώ», για να καπελώνουμε. Ας ξεχάσουμε τερτίπια του παρελθόντος, από το οποίο θέλουμε νομίζω όλοι να απαλλαγούμε.

    • Άγγελος Φραγκόπουλος Says:

      Κυρία Φρατζέσκου. Η αναφορά στο Ε-22 δεν έχει καμία σχέση με την επέκταση της γραμμής στην Ανάβυσσο και στην Φώκαια, όπως θα διαπιστώσετε αν το διαβάσετε το κείμενο με προσοχή. Έχει σχέση με το εισιτήριο των 1,40 € και την διάρκειά του στα 90΄πράγμα που δεν ίσχυε μέχρι πρότινος.
      Στις προσπάθειές μας το 2004, να μην καταργηθεί η γραμμή από τον τότε Υπουργό Λιάπη (θυμάστε την επίσκεψή μας στο γραφείο του) αφενός επετεύχθη, αλλά δεν πιστεύω ότι θα γίνει ποτέ η επέκτασή της γραμμής στην Φώκαια.
      Ξέρετε πολύ καλά ότι το πραγματικό κόστος ανά επιβάτη για το Ε-22 ανέρχεται στα 3€+ τουλάχιστον ανά επιβάτη και ήδη ο φορολογούμενος επιδοτεί αυτό το εισιτήριο με 1,6 € τουλάχιστον. Ας το διαφυλάξουμε για την ώρα, χωρίς να προσπαθούμε να μειώσουμε μια προσπάθεια που έκανε ένας σύλλογος όταν η τοπική διοίκηση δεν έχει κάνει ΤΙΠΟΤΑ.
      Εξάλλου το κείμενο είναι δικό μου και όχι του κ. Πάστρα και αναφέρεται κυρίως στην ανάπτυξη του παραλιακού μετώπου και παρεμπιπτόντως στο Ε-22 μεταφέροντας μια ευχάριστη εμπειρία που πρόσφατα είχα.
      Επί του θέματος της ανάπτυξης και της αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου θα περίμενα τον σχολιασμό σας μια και ο συνδυασμός στον οποίο μετέχετε έχει σημαία του την πολιτική του Φιλίππου, δηλαδή των πολιτική των καντινών.

  5. paraliakizoni Says:

    συνυπογράφουμε το άρθρο σας είναι ωραιότατο κε παρατηρητή.
    δεν αμφισβητούμε δε τίποτα απο οσα λέγονται κ για τον κο Πάστρα ,
    αμφισβητούμε όμως την επιλογή του να πάει με τους τάχα ισχυρούς αχυράνθρωπους του» Σαρωνικός μεσοπολέμου».
    όποιος το αμφισβητεί αυτό ,απλά κοροϊδεύει τον εαυτό του.
    όταν κάποιος νιώθει χρήσιμος δεν επιλέγει το απερίγραπτο χθές ,αλλά πάει με καθαρούς ανθρώπους και όχι με κείνους που μας καταχρέωσαν.
    νάμαστε όλοι καλά….

  6. Α. ΒΕΤΕΡΑΝΟΣ Says:

    Συγχαρητήρια κύριε Αττικέ

    Επιτρέψατε μου να προσυπογράψω ασμένως το κείμενο σας.

    Είθε οι διεκδικούντες τον Δήμο Σαρωνικού να εμφορούνται από το ίδιο πάθος, για να πάει επιτέλους μπροστά αυτή η περιοχή.

    Είναι βέβαιον ότι θα ενσκήψουν, οσονούπω, οι ιερεμιάδες της ιδεοληψίας για να σας κατηγορήσουν ότι προάγετε «συμφέροντα», «ξεπουλήματα» και τα παρόμοια.

    Μην πτοείσθε και συνεχίσετε να αγωνίζεστε για τον κοινό τόπο και ορθό λόγο.

    Δεν είστε μόνος.

    Αντώνιος Βετεράνος

  7. ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΩΣ ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΥΜΝΗΘΕΙ Ο ΝΙΚΟΣ ΠΑΣΤΡΑΣ? ΑΠΟΡΙΑ ΑΠΛΗ…

    • Πολύ εύστοχο το σχόλιό σας, ίσως και να ισχύει. Εύχομαι ο κ. Πάστρας εκτός από την επέκταση της γραμμής Ε-22 μέχρι την Φώκαια, που παλεύει μαζί με άλλους Συλλόγους και πολίτες, να καταφέρει να φέρει και το τραμ μέχρι το Σούνιο. Από ενεργούς πολίτες μπορεί να δούμε να γίνονται χρήσιμα πράγματα για τον τόπο, γιατί από τους αιρετούς δεν είδαμε και πολλά, μέχρι τώρα.
      Ευχόμαστε να δούμε να γίνονται πράγματα και από εσάς αγαπητέ αναγνώστη για να «υμνηθείτε» κει εσείς σε κάποιο άρθρο.

      • Ο κύριος Πάστρας μίλησε για συντελεστή 0.60 στις αλυκές γιατί τον ενοχλούν τα κουνούπια και όποιος δεν μένει περιμετρικά των αλυκών δεν δικαιούται να ομιλεί για αυτές. Όσο για το «ενεργός πολίτης» θα συμπλήρωνα «‘όπου φυσάει ο άνεμος πάω» αρκεί να μπορώ να εξαργυρώσω.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: