Σχετικά με την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου σε Λαύριο και Ραφήνα.

Προαστιακός2Άρθρο του Γεωργίου Χ. Μεταξά Διπλ. Ηλεκτρολόγου Μηχανικού με τίτλο «Η ζωή ποδήλατο»: Ασκήσεις κοινής λογικής. Τι έχει ανάγκη περισσότερο η Αττική; Έναν ποδηλατόδρομο ως το Λαύριο ή σιδηρόδρομο ως τα λιμάνια στη Ραφήνα και στο Λαύριο;

Οι «κακές γλώσσες» λένε ότι οι λεωφορειούχοι των Μεσογείων εκβίασαν γύρω στα 1960 την τότε κυβέρνηση να καταργήσει το σιδηρόδρομο του Λαυρίου. Κάποιες πιο… κακές γλώσσες λένε πως ο Υπουργός Συγκοινωνιών (ΔΟΡΩΔΟΟΚΗΘΗΚΕ με χρυσές λίρες από τους λεωφορειούχους!
Η αλήθεια και η ουσία είναι πως η κατάργηση του σιδηροδρόμου του Λαυρίου είναι ένα χωρίς προηγούμενο γεγονός καθώς ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ δε δικαιολογούσε την κατάργηση ενός μέσου σταθερής τροχιάς και ειδικά του συγκεκριμένου. Προφορική ΑΝΕΠΙΒΕΒΑΙΩΤΗ μαρτυρία κατοίκων της περιοχής Παιανίας-Κορωπίου αναφέρει ένα σκηνοθετημένο ατύχημα με ένα φορτηγό που μετέφερε γάλα (!) το οποίο είχε τοποθετηθεί επίτηδες επάνω στη γραμμή του σιδηροδρόμου, ώστε η διερχόμενη αμαξοστοιχία να συγκρουστεί με αυτό και να υπάρξει ένα ατύχημα ως επιπλέον αφορμή για να καταργηθεί ο σιδηρόδρομος. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΕΣ!

Διαβάστε περισσότερα….

Advertisements

3 Σχόλια to “Σχετικά με την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου σε Λαύριο και Ραφήνα.”

  1. κ. Μεταξά

    Αντιλαμβάνομαι και κατανοώ πλήρως την αγάπη σας για τον σιδηρόδρομο και την πικρία σας για τις μεθοδεύσεις που οδήγησαν στην κατάργηση της γραμμής Λαυρίου. Ωστόσο η επιχειρηματολογία σας στηρίζεται στην υπόθεση ότι ο προαστιακός δεν θα επεκταθεί μέχρι Λαύριο ποτέ, κάτι που από ότι φαίνεται δεν ισχύει. Αναμένονται πολύ σύντομα σχετικές ανακοινώσεις.

    Αν λοιπόν επεκταθεί ο προαστιακός συνδέοντας με μεγάλη ταχύτητα το λεκανοπέδιο με το Λαύριο θα ήταν λογικό να φτιαχτεί και δεύτερη σιδηροδρομική γραμμή πάνω στην παλιά χάραξη, παράλληλη σε αυτόν, αφήνοντας χωρίς επιβάτες την πρώτη; Το ότι δεν περνάει ο προαστιακός από την καρδιά των οικισμών των Μεσογείων δεν αποτελεί επιχείρημα υπέρ μιας δεύτερης σιδηροδρομικής γραμμής. Αυτό που πρέπει να γίνει και που θα είναι κατά πολύ φτηνότερο είναι να προβλεφθούν κατάλληλες συνδέσεις μεταξύ των οικισμών και των σταθμών του προαστιακού.

    Αν έτσι εξελιχτούν τα πράγματα ποια θα είναι η τύχη της παλιάς γραμμής Λαυρίου; Ότι έχει απομείνει θα ξηλωθεί και αυτό και στη συνέχεια κάποιοι θα χτίσουν πάνω της. Από το κείμενό σας φαίνεται ότι το τραίνο έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον σας, υποτιμώντας οτιδήποτε άλλο ανήκει στη βιώσιμη Κινητικότητα, ωστόσο μήπως αξίζει να αναρωτηθείτε: η μετατροπή της παλιάς εγκαταλελειμμένης γραμμής σε ποδηλατόδρομο – πεζόδρομο δεν είναι μια καλή ευκαιρία για να διατηρηθεί η μνήμη αυτού του σιδηροδρομικού διαδρόμου από τον οποίο αλλιώτικα τίποτα δεν θα έχει μείνει σε λίγα χρόνια για να τον θυμίζει στους νεότερους;

    Θάνος Βλαστός
    Καθηγητής ΕΜΠ

    • Γεώργιος Χ. Μεταξάς Says:

      Κύριε Βλαστέ, ευχαριστώ πολύ για την απάντηση που είχατε την καλοσύνη να αναρτήσετε. Τη διάβασα με προσοχή και ήδη έχω συντάξει σχετικό λεπτομερές άρθρο, το οποίο έχω αποστείλει στον «Αττικό Παρατηρητή» για δημοσίευση. Περιληπτικά αναφέρω εδώ ότι:
      – Δε βλέπω το σιδηρόδρομο καθόλου συναισθηματικά ή ρομαντικά, αλλά εντελώς πραγματιστικά και θεωρώ ότι είναι εθνική καταστροφή η υποβάθμισή του εδώ και δεκαετίες.
      – Αφορμή για το άρθρο αποτέλεσε η αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη δημοπράτηση του έργου της επέκτασης. Κυριολεκτικά, «ήμουν νιος και γέρασα» ακούγοντας και διαβάζοντας γι’ αυτήν την περίφημη επέκταση. Τριάντα χιλιόμετρα γραμμή είναι – ας φτιαχτεί επιτέλους!
      – Δεν υπάρχει κανενός είδους ψευδο-δίλλημα του τύπου «ποδήλατο ή τραίνο;». Αν φάνηκε έτσι, κακώς και αναλαμβάνω την ευθύνη γι’ αυτό. Εκείνο που ήθελα και επιθυμώ να καταδείξω είναι ότι, χωρίς συγκοινωνιακό δίκτυο κορμού που να λειτουργεί αξιόπιστα και να είναι προσιτό σε όλους, παρεμβάσεις όπως οι ποδηλατόδρομοι έχουν υποβέλτιστα αποτελέσματα. Εγώ λέω: «ΚΑΙ τραίνο ΚΑΙ ποδήλατο» και οποιοδήποτε άλλο μεταφορικό μέσο – αρκεί να μην εμποδίζεται το ένα από το άλλο.
      Ευχαριστώ και πάλι για το διάλογο κι εύχομαι να υλοποιηθούν ΣΥΝΤΟΜΑ τα αναγκαία έργα για τη βιώσιμη κινητικότητα της Αττικής.

      Γεώργιος Χ. Μεταξάς
      Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ.

      • Εχει απολυτο δικιο ο Κυριος Μεταξας! Πρωτιστως πρεπει να προσφερεται το μαζικο μεσο μεταφορας και για ατομα που δεν μπορουν να κανουν ποδηλατο για τον οποιο Α η Β λογο (πολυμελλης οικογενεια, αναπηρος, τραυματισμενος, γηρασμενος, ζαλισμενος, κυουσα, απορος, τουριστας, κτλπ.). Δεν ειναι δυνατο να καλουπωσουμε ολη την κοινωνια να χωραει πανω σ’ενα ποδηλατο με φοντο την αναμνηση! Τι πραγματα μας λεει το ΕΜΠ και οι καθηγητες του; Aς πανε πρωτα να δουνε τι εστι τουλαχιστον Ινδια και Ολλανδια που ναι μεν ποδηλατουν, αλλα εχουν λυσει εξ’αρχης το θεμα αστικης κυκλοφοριας με πολλαπλα μεσα μαζικης διακινησης. Καλη σκεψη, αλλα λιγα τα μυαλα των επικειμενων ερευνητων/σοφρωνιστων…
        AK-Δασκαλος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: