Πάει για κατάργηση το αστικό λεωφορείο Ε-22 της Σαρωνίδας;

Δρομολόγια σε Μεσόγεια και Σαρωνίδα από τα ΚΤΕΛ

26s13leoforeia-thumb-largeΤην ανάληψη μέρους του συγκοινωνιακού έργου των λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ προγραμματίζει το υπουργείο Υποδομών, σε μια προσπάθεια αποσυμφόρησης του κέντρου της Αθήνας, αλλά και αποτελεσματικότερης λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών. Στόχος είναι τα λεγόμενα μακρινά δρομολόγια που εκτελούνται αυτήν τη στιγμή από λεωφορεία της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), όπως, για παράδειγμα, αυτά προς Σαρωνίδα ή Μεσόγεια, να πραγματοποιούνται από τα ΚΤΕΛ, τα οποία, όμως, με τη σειρά τους θα πάψουν να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης. Πρόσφατη μελέτη του υπουργείου Υποδομών θέλει τα ΚΤΕΛ να μην τερματίζουν τα δρομολόγιά τους εντός του αστικού ιστού αλλά σε κεντρικούς σταθμούς μετρό (όπως, π.χ., αυτός της Δουκ. Πλακεντίας), όπου θα πραγματοποιούνται οι μετεπιβιβάσεις και η περαιτέρω μετακίνηση έως το κέντρο της πόλης. Ωστόσο, σε περίπτωση που αναλάβουν τα ΚΤΕΛ μέρος του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ, θα πρέπει αυτά να εισπράξουν και μέρος της επιδότησης που λαμβάνει σήμερα η εταιρεία.

Μπορεί η επιδότηση της ΟΣΥ να είναι μειωμένη κατά 38 εκατ. ευρώ φέτος σε σχέση με το 2013, ωστόσο τα 138 εκατ. ευρώ που εισέπραξε πέρσι της ήταν απαραίτητα προκειμένου να καταγράψει -για πρώτη φορά- κερδοφορία περίπου 15 εκατ. ευρώ. Μάλιστα η απαλλαγή των συγκοινωνιακών εταιρειών από τις ζημιές των προηγούμενων ετών είναι αυτή που άνοιξε τον δρόμο για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων από το ερχόμενο φθινόπωρο (ενιαίο εισιτήριο ύψους 1,20 ευρώ και διάρκειας μίας ώρας). Ενδεχόμενη «μοιρασιά» των 100 εκατ. ευρώ (ύψος της επιδότησης για το 2014) της ΟΣΥ με τα ΚΤΕΛ πρόκειται να ταράξει τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά της.

Παράλληλα, προγραμματίζεται η μεταφορά του κεντρικού σταθμού των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που θα σημάνει και το κλείσιμο των σταθμών σε Κηφισό και οδό Λιοσίων. Στόχος είναι ο σταθμός του Ελαιώνα (που έχει προγραμματιστεί εδώ πάνω από δέκα χρόνια) να αποτελέσει τον κεντρικό σταθμό ΚΤΕΛ από όπου οι επιβάτες θα μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση σε αεροδρόμιο, λιμάνι και κέντρο της Αθήνας μέσω του μετρό.

Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται συνολική αναδιάρθρωση του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών, με τα οδικά μέσα να λειτουργούν πλέον μόνο τροφοδοτικά προς το υπόλοιπο δίκτυο. Βασικό ζητούμενο είναι να περιοριστεί η είσοδος των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης και η μετάβαση να γίνεται μόνο με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Λεωφορεία και τρόλεϊ θα πρέπει να μεταφέρουν επιβάτες μέχρι κεντρικούς σταθμούς μετρό όπου θα πραγματοποιούνται οι μετεπιβιβάσεις. Με αυτόν τον τρόπο εκτιμά το υπουργείο Υποδομών ότι θα επιτευχθεί η πύκνωση των δρομολογίων των λεωφορείων και η ενίσχυση της αξιοπιστίας τους. Αυτήν τη στιγμή οι ελλείψεις σε προσωπικό και πόρους έχουν καθηλώσει μέρος των οχημάτων της ΟΣΥ στα αμαξοστάσια. Αποτέλεσμα είναι τα δρομολόγια να εμφανίζουν αραιές συχνότητες, ο συνωστισμός στις στάσεις να είναι τεράστιος, όπως επίσης και μέσα στα ίδια τα οχήματα. Η μετατροπή του συγκοινωνιακού έργου των λεωφορείων σε αμιγώς τροφοδοτικού, προς τα σταθερά μέσα, χαρακτήρα θα περιορίσει τα επιβατοχιλιόμετρα που θα εκτελούν, προς όφελος της αξιοπιστίας και του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Συγκοινωνιακοί κόμβοι

Κεντρικοί σταθμοί του μετρό πρόκειται να μετατραπούν, κατ’ αυτόν τον τρόπο, σε κέντρα μετεπιβιβάσεων, καθώς θα διαμορφωθούν κατάλληλα ώστε να διαθέτουν χώρους στάθμευσης Ι.Χ., ενώ θα αποτελούν και σημείο αναφοράς τερματισμού λεωφορειακών γραμμών. Μεταξύ των κεντρικών σταθμών που εξετάζεται να μετασχηματιστούν σε συγκοινωνιακούς κόμβους είναι οι σταθμοί Δουκ. Πλακεντίας, Νομισματοκοπείου, Ελαιώνα και Αγίας Μαρίνας.

Στο μεταξύ, εντός του 2015 θα πρέπει να διεξαχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση των άγονων δρομολογίων των ΚΤΕΛ, ωστόσο ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η καταγραφή, ο χαρακτηρισμός και η έγκρισή τους από τη Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών, η οποία είναι υπό σύσταση. Η δημοπράτηση των άγονων λεωφορειακών γραμμών στο σύνολο της χώρας πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του 2015 ώστε να λάβουν την προβλεπόμενη επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πηγή: Καθημερινή

Advertisements

4 Σχόλια to “Πάει για κατάργηση το αστικό λεωφορείο Ε-22 της Σαρωνίδας;”

  1. 135 λεπτά προς και από τέρμα λέει η Απόφαση τροποποίησης της γραμμής και 21 νέες στάσεις. Δηλαδή 67.5 λεπτά από Σρωνίδα μέχρι Ελληνικό αντί για 45. Το εισητήριο 1.20 δεν φτάνει για να πάει κανείς κέντρο, πρέπει να κτυπά και δεύτερο, δηλαδή 2.40€. Τα παιδιά που πάνε στις Σχολές στην Αθήνα καθημερινά, μήπως να τους αγοράσουμε ΙΧ ή να πηγαίνουν με τα ΚΤΕΛ? Καλό θα ήταν για όλους μας να φτάσει μέχρι Ανάβυσσο, αλλά πρώτα πρέπει να δούμε την υποβάμθιση της μετακίνησης που μας επιβάλλεται και να αντιδράσουμε κ.κ. δήμαρχε και δημοτικοί λοιποί εκλεγμένοι.

  2. το μετετρεψαν ηδη απο express σε συμβατικη γραμμη ! 122 θα την λενε ! Επιστροφη στο Κτελ ! αντι για μπρωστα παμε πισω!

  3. Για να δούμε τι θέση θα πάρουν οι δημοτικοί άρχοντες… Εμπρός κκ Σοφρώνη, Τσαλικίδη, Ράπτη, Βολάκο, Μπιθημήτρη περιμένουμε τις ενέργειες σας για το καλό των πολιτών, που πριν λίγες εβδομάδες ζητήσατε την ψήφο. Ο Σαρωνικός είναι τόσο κοντά, αλλά και τόσο αποκομμένος απο το κέντρο. Κάτι πρέπει να γίνει και μάλιστα άμεσα. Δεν μπορεί με το Ε22 να θέλει κάποιος 2 ώρες να πάει στην Αθήνα. Ούτε μπορεί κάποιος για να πάει με το ΚΤΕΛ να χρειάζεται πήγαινε-έλα 8 ευρώ !! ¨

  4. Το Ε22 πηγαίνει στο κέντρο? Αυτός είναι ο λόγος της κατάργησης?

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: